maandag 12 september 2016

11-09-2016 ... Pre bezoek update, speeding, raket, promotie.


Halverwege juli waren we nog aan het aftellen naar ons bezoek vanuit Belgie en helaas is dat inmiddels al achter de rug. Maar eerst een pre-bezoek update.
Niet dat er zoveel gebeurt is maar toch enkele dingen die het vermelden waard zijn.
Zo was er een nieuwe positie vrij gekomen bij Macy's waar iedereen op kon solliciteren. Evy had dat in eerste instantie niet gedaan maar na een gesprek met de grote bazin en haar eigen bazin, waarin haar ook gevraagd werd of ze ooit wel interesse had in een manager positie, werd haar aangeraden om voor deze positie te solliciteren. Tussendoor was ze naar Phoenix gestuurd om daar een soort meeting mee te maken met mensen die doorgegroeid waren bij Macy's en daarover kwamen vertellen en iedereen moest zichzelf dan voorstellen.
Voor het bekend gemaakt werd wie de job zou krijgen had haar rechtstreekse bazin al gezegd dat alle hoop op haar gericht was. Het was dus ook niet zo verwonderlijk dat een paar weken later de job aan Evy werd toegekend en dus nu is ze Shop Captain, wat eigenlijk inhoudt dat ze assistent manager is en die positie wordt gezien als het opstapje naar manager. Wij verwachten zelf dat tegen de feestdagen de vraag zal komen om (in elk geval tijdelijk) een managers positie in te vullen. Maar goed, we zien wel of die vraag zal komen. De vorige persoon die deze job deed heeft dat vier maanden gedaan en is inmiddels manager.
Normaal zou ze dan Labor Day weekend beginnen maar aangezien ons bezoek dan hier was hebben ze het op de dinsdag na het weekend gezet.

Eind juli gingen we richting Mount Lemmon, waar het lekker koel is tov in Tucson zelf, aangezien Mount Lemmon op een hoogte ligt van 9000 Feet. Onderweg naar boven geld als een Scenic Highway. Die morgen waren er dan ook heel veel fietsers, en ook ene Sheriff en die zag dat ik de limiet van 35 niet goed in het oog hield, dus kwam hij met flikkerende lampjes achter me na. Raampje naar beneden en de bekende zin : license and registration please. Blijkbaar gaf zen speedgun 51 aan en dus te veel om door de vingers te zien. Boete dus. Voor de vervallen papieren (verzekering én registration) kregen we een waarschuwing. Hij kon in zen systeem wel zien dat alles in orde was maar we hadden niet de laatste papieren in de auto gelegd.
Na een paar dagen kan je dan online kijken wat je moet betalen, in mijn geval 280$. Je kan dan kiezen om
1. de boete te betalen en that's it
2. defensive driving test doen en zo geen boete betalen en geen punt op je rijbewijs
3. het voor de rechter laten komen en kijken hoe ver je komt

Nummer drie valt af want je verliest het altijd tegen 'de staat'. Nummer 2 was 220$ en de cursus dus doen en ik koos voor deze optie. Je kan inmiddels die cursus online doen. Aanmelden, betalen en je gegevens doorsturen, de cursus volgen en nadien een korte en heel gemakkelijke test en dan handelen zij alles af met de rechtbank. Je kan inloggen wanneer je wil en tijd hebt dus heb ik het in een paar sessies gedaan. Ik kreeg tot 31 aug om het in orde te brengen en als je de cursus doet moet dat zeven dagen voor het einde van je deadline. Ik deed men test natuurlijk op die laatste avond LOL.
Maar het lijkt toch goed te zijn gekomen want ik heb niks meer gehoord ervan dus ik neem aan dat men boete vrijgescholden is.

Enfin, we gingen dus wandelen. Het was een zware wandeling en eigenlijk niet iets wat we opnieuw zouden doen. We liepen veel tussen hoge struiken dus weinig uitzichten al was het her en der wel heel mooi.












Het was ook een lange trail en je komt niet aan de parking terug uit waar je begint dus moet je ofwel terug via dezelfde weg ofwel via de gewone weg nog vier mile wandelen. Wij hadden geluk en maakten kennis met een ouder koppel die in Tucson woonden maar van Zuid Afrika waren en we dus Nederlands konden praten. We verstonden elkaar goed al schakelden we regelmatig over naar het Engels. Zij waren zo vriendelijk om ons weer naar de wagen te brengen waar we die morgen gestart waren aan de wandeling. Het blijft ons verbazen hoe vriendelijk de mensen hier zijn en hoe gemakkelijk je contact legt.

Begin augustus hebben we ook weer opnieuw afgesproken met Tom en Carolyn, halverwege in Amado.



Zij hadden toch wel verrassend nieuws voor ons. Een paar maanden geleden moest Carolyn onder het mes en het was toch wel een zware operatie geweest met een langdurig genezingsproces. Ze wonen dan ook erg afgelegen en toen Tom winkelen was belde Carolyn dat ze zich niet zo goed voelde. Het duurt dan een kwartier eer hij thuis is en dat heeft hen doen beseffen dat het met hun gezondheid in gedachten, beter is om dichterbij iemand te wonen die snel hulp kan bieden moest dat nodig zijn. Dus hebben ze beslist om naar Detroit te verhuizen, waarvan Tom afkomstig is en ze nog familie wonen hebben. Eerst moet wel hun huis verkocht geraken hier in Rio Rico maar het plan is om na nieuwjaar te verkopen en te verhuizen. Heel begrijpelijk maar ook heel spijtig. Het zijn onze oudste vrienden hier in Amerika, letterlijk en figuurlijk, en ze hebben ons fantastisch bijgestaan in onze verhuis naar Amerika. We hopen elkaar nog enkele keren te zien voor ze definitief vertrekken en wie weet kunnen we hen wel eens bezoeken in Detroit. Ik weet dat ze ook de blog lezen, via google vertalen (of bing), so Tom and Carolyn, Altough it's still a few months before you guys leave, we wanna let you know that we're going to miss you very much! And we want to thank you for your friendship, that started 7 years ago in a beautiful B&B in Moab Utah, 2009.

Ondertussen genieten we van het warme zomerweer en het zwembad en ook de monsoon levert mooie beelden op. Enkele beelden:


vreemd verschijnsel als de zon boven de wolken doorschijnt

Monsoon in aantocht maar ik lig nog lekker in het zonnetje aan de pool



Micro burst zoals ze het hier noemen
Op een avond maak ik ook mooie bliksem foto's





We gaan eten met John (ex-huurcollega) en Sandy in een mexicaans restaurant en gaan nadien nog een lekkere starbucks drinken op een terrasje en de week later gaan we met Cortney en Eddie een steak eten bij The Keg. Ook dat is weer superleuk want het was ook al even geleden dat we samen nog iets afgesproken hadden.
Eind augustus was er iemand van het forum die 5 dagen in Tucson spendeerde op hun trip doorheen AZ, NM en TX. Ik had Edwin aangesproken via het forum en hun uitgenodigd om langs te komen. Dus op maandag 22 Aug. hadden we afgesproken om half vijf. Ze waren stipt op tijd en we praten even buiten en ik liet hun men raket zien. Evy kwam dat inmiddels ook thuis en maakten kennis met Edwin, Laura en hun twee kinderen Jens en Lieve. We lieten hun ons huis zien en ze hadden ook wat biertjes bij voor ons. De kinderen zaten even later in de pool en wij zaten buiten gezellig te praten op het terras. Wat later zijn we dan gaan eten en ze waren nog nooit in een Longhorn steakhouse geweest dus dat werd het. Daar hebben we allen lekker gegeten en gepraat over vanalles en nog wat. Het was heel gezellig, superleuke mensen en nogmaals bedankt voor de traktatie. Na het eten werd het tijd om afscheid te nemen want voor ons was het natuurlijk een werkdag de volgende morgen. We vergeten, uiteraard zou ik zeggen, alweer een foto te nemen :(

De laatste maanden had ik her en der wat problemen met men raket, dus begon ik al stilaan wat uit te kijken naar iets nieuwer. De mijne vind ik nog altijd supermooi maar met bijna 170 000 miles is het normaal dat er teen en tander begint kapot te gaan. Om niet geld in een oude truck te blijven pompen hebben we besloten om de mijne in te ruilen voor een iets nieuwer model.
Gevaarlijk natuurlijk, want eens een man begint te kijken naar nieuwe raketten, ziet hij vanalles wat mooi is (en meestal ook te duur). Beetje zoals vrouwen met hun sjackosjen of schoenen of kleren of juwelen. Of moet ik zeggen en, en, en ;)
Enfin na een zoektocht op internet had ik al snel men goesting gevonden, dus wij op zondag 28 augustus naar de garage waar hij stond. De garages zijn hier dan gesloten maar aangezien alle wagen hier gewoon buiten staan kan je over hun 'lot' lopen en alles bekijken zonder dat ze je komen lastig vallen. Op Maandag ga ik terug en maak er een testrit mee. Rijdt zalig natuurlijk dus ikke meteen verkocht, alleen de prijs is me nog te hoog. Luis zegt dat hij me een mooie deal zal maken maar uiteindelijk blijft hij met de prijs die al op de wagen hing. Niet dus en ik ga terug naar huis. De dag erna mail ik Luis met een tegenbod, maar krijg geen antwoord. Ik bel en hij zegt dat hij men mail net gelezen heeft en me meteen gaat terug bellen. 2 uur later nog geen telefoon gehad. Ik stuur een sms maar ook hierop geen antwoord, vreemd. De volgende dag bellen ze van de garage hoe men ervaring met hun geweest is, en ik zeg meteen : heel slecht. Massa's verontschuldigingen en plots is men bod wel aanvaard. Ik ga op donderdag terug met een garantie van de bank voor een lening (alles lekker snel en online bij Bank of America en men credit score is hoger dan ik dacht dus kan heel goedkoop lenen) en kan dezelfde dag met de auto naar huis rijden. Evy moest wel ook langs komen om mee te tekenen dus rij ik even terug naar huis met men oude en rijden samen weer terug om de nieuwe op te pikken. Op vrijdag komt broer Patrick, Kathleen en Yente aan in Phoenix en dus besluiten we hun te verrassen en met de nieuwe truck hen te gaan oppikken aan de luchthaven maar daarover meer in de volgende update.
Maar hier alvast wat eerste foto's al hebben de meeste hem al gezien op Facebook.
Voor de geinteresseerden, het is een 2014 Ram met 23500 miles op de teller, uiteraard de Hemi 5.7L motor met 395PK, 4x4 en een AllBlack package.











En nog wat random foto's

Wa DVD'kes kopen
LOL

Barrel cactus bloempjes





Volgende update zal wat sneller volgen, over ons familie bezoek !!
See ya



3 opmerkingen:

  1. Super mooi verhaal ����
    Groeten uit Groningen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb je aardig dezelfde smaak alleen is de mijne geen 4x4. Gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dikke proficiat aan Evy! Dat Limburgerke doet het maar weer eens he?!
    Maar Bart gaat met zijne zware voet al direct het extra geld dat Evy gaat verdienen uitgeven aan een snelheidsboete. Foei foei! En alsof dat nog niet genoeg was, ook nog een nieuwe Raket? Evy, ge moet hem inhalen he! Er zitten vast nog mooie sjackosjen in de nieuwe collectie. Met bijpassende schoenen! ;-)

    “We liepen veel tussen hoge struiken”. Hierbij moest ik spontaan aan een heel oud liedje denken: Wat ruist er door het struikgewas?
    https://www.youtube.com/watch?v=2Mpm6-5nXsM
    Als je gehaast bent, kan je direct doorgaan tot aan 4:35, maar je mist er natuurlijk wel wat leuks mee!

    BeantwoordenVerwijderen